Regulamin sklepu internetowego

REGULAMIN

Spis treści:

1 Definicje
2 Dane kontaktowe sprzedawcy
3 Postanowienia ogólne
4 Składanie zamówienia i zawarcie umowy sprzedaży
5 Dostawa – koszty, terminy i sposoby dostawy
6 Płatność
7 Reklamacje
8 Prawo do odstąpienia od umowy
9 Dane osobowe

1 Definicje

Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep Internetowy – serwis internetowy pod adresem www.tkmodel.pl, za pośrednictwem którego Sprzedawca oferuje sprzedaż produktów i usług online.
Sprzedawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie jako TK PROJEKT MARTIN TUCHOWSKI z siedzibą pod adresem ul. Mielecka 18/4, 53-402 Wrocław, NIP 8942951834 posługujący się nazwą marketingową TK MODEL.
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która zawiera składa zamówienie i zawiera umowę sprzedaży w sklepie internetowym zgodną z zasadami niniejszego regulaminu.
Towar – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie internetowym będąca przedmiotem Umowy
sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Umowa Sprzedaży – umowa zawarta za pośrednictwem sklepu internetowego, bądź w sklepie stacjonarnym pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny.
Przedmiot transakcji – Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
Zamówienie – oświadczenie woli Konsumenta o zawarciu Umowy Sprzedaży, w której określa on zamawiane towary, ich rodzaj i ilość.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

2 Dane kontaktowe sprzedawcy

TK MARTIN TUCHOWSKI (siedziba firmy)
ul Mielecka 18/4 53-402 Wrocław

TK MODEL (sklep stacjonarny)
ul. Kościuszki 134/119 50-440 Wrocław
adres e-mail: biuro@tkmodel.pl
tel. kom.: +48 537 246 153; +48 537 381 997

3 Postanowienia ogólne

3.1 Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego pod adresem www.tkmodel.pl. Jego akceptacja po uprzednim zapoznaniu się z nim jest warunkiem koniecznym aby klient mógł złożyć zamówienie.
3.1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem strony internetowej.
3.1 Niniejszy regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza praw Klienta, Konsumenta przysługujących mu na mocy przepisów prawa, które jako postanowienia państwowe mają pierwszeństwo wobec niniejszego regulaminu.
3.2 Niniejszy regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18lipca 2002r. O świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), reguluje zasady korzystania ze sklepu internetowego, sposobu zawierania Umowy Sprzedaży i składania zamówień
3.3 Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu internetowego świadczy następujące usługi drogą elektroniczną:

Interaktywny formularz zamówienia. Za jego pośrednictwem klient ma możliwość składania zamówienia.

3.4 Podstawowe wymagania techniczne konieczne do korzystania z usług Sklepu internetowego:
Dostęp do komputera, internetu i poczty elektronicznej, przeglądarki internetowej z włączoną obsługę Java Script, cookies.
3.5 Zakazane jest dostarczanie przez klienta treści o charakterze bezprawnym.
3.6 Klient podając dobrowolnie dane w ramach zawarcia umowy sprzedaży jest zobowiązany do podawania prawdziwych informacji.
3.7 Klienta jest zobowiązany do korzystania z usług sklepu internetowego zgodny z prawem.
3.8 Sprzedawca zamieszcza na stronie internetowej sklepu informacje o towarach dostępnych do sprzedaży
3.9 Ceny zamieszczone w Sklepie Internetowym są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich, obejmują wszelkie należne podatki
3.10 Do ceny towaru należy doliczyć ceny dostawy, chyba że klient towar odbierze osobiście w sklepie stacjonarnym. Ceny dostawy są wskazane w punkcie 5.
3.11 W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym nie będącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

4 Składanie zamówienia i zawarcie umowy sprzedaży

4.1 Sprzedawca przyjmuje zamówienia klienta złożone przez wypełnienie i zatwierdzenie interaktywnego formularzu zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego.
4.2 Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać całodobowo 7 dni w tygodniu przez cały rok.
4.3 Cena towaru opublikowana przez sklep internetowy jest wiążąca dla klienta w momencie złożenia przez niego zamówienia i nie ulega ona zmianie niezależnie od późniejszych zmian cen w sklepie jeżeli dostawa realizowana jest bez zwłoki, to jest w czasie przewidzianym w regulaminie.
4.4 W celu złożenia zamówienia należy wypełnić interaktywny formularz zamówienia, dostępnego na stronie internetowym sprzedawcy i zatwierdzić poprzez kliknięcie w formularzu pola ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE.
4.5 Cenniki i informacje wyświetlone na stronie internetowej sklepu internetowego dotyczące towarów ich opisy techniczne i użytkowe stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
4.6 W celu złożenia Zamówienia i prawidłowej jego realizacji przez sprzedawce klient wskazuje następujące niezbędne do realizacji umowy sprzedaży dane:
Imię i nazwisko,
adres (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym),
numer telefonu kontaktowego,
Towar, ilość Towaru, miejsce i sposób dostawy Towaru, sposób płatności.

4.7 Po złożeniu Zamówienia:
a)Klient zostaje poinformowany przez sprzedawce o przyjęciu zamówienia przez sprzedawce i od tego czasu Klient jest związany jego oświadczeniem.
b)Sprzedawca przyjmuje Zamówienie do realizacji– w tym momencie zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
c) Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i rozpoczęcia realizacji realizowane jest przez przesłanie wiadomości elektronicznej Klientowi na adres e-mail podany w trakcie składania Zamówienia.

4.8 Do momentu złożenia Zamówienia za pomocą interaktywnego formularza Klient ma możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu internetowego.

4.9 W wypadku podania niekompletnych danych Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.

4.10 Klient w procesie składania zamówienia otrzymuje faktury VAT. Dokument zostanie wysłany wraz z przesyłką lub będzie przesłany na adres e-mail Klienta podany w Zamówieniu.

4.11 W wypadku braku zamówionych Towarów w magazynie, Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie oraz związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji Zamówienia niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 48 godzin.
4.12 Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
4.13 Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż na terenie Polski.

5 Dostawa – koszty, terminy i sposoby dostawy

5.1 Zamówienie wysyłane jest na adres wskazany w formularzu zamówienia. Klient zostanie poinformowany niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.

5.2 Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy:

Kurier DPD
Odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym

5.3 Czas realizacji zamówienia wynosi 48 godzin od dnia otrzymania wpłaty. Sklep Internetowy dokłada wszelkich starań, by zamówienia były realizowane jak najszybciej.

5.4 Klient jest obciążany kosztami dostawy 14,99zł, chyba że towar odbierze osobiście w sklepie stacjonarnym.

Jeśli kwota Zamówienia jest większa niż 300zł, koszty wysyłki pokrywa Sprzedawca.

5.5 Termin dostawy Towaru do Klienta wynosi 48 godzin od dnia zawarcia umowy sprzedaży, chyba że w opisie danego Towaru podano inny termin.
5.6 W przypadku produktów oznaczonych jako „dostępny na zamówienie” realizacja dostawy może się wydłużyć do 21 dni roboczych, w związku z koniecznością sprowadzenia danego produktu od producenta lub dystrybutora.

6 Płatność

6.1 Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
a) Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
b) Płatność elektroniczna Dotpay Sp. z.o.o. zsiedzibą w Krakowie przy ul. Wielickiej 72, 30-552
Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000700791 przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadająca NIP 6342661860 oraz REGON 24077025
c) Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.

6.2 Rachunek Sprzedawcy:
Bank: Santander Bank Polski
Numer rachunku: 64 1090 2503 0000 0001 4137 2815

7 Reklamacje

7.1 Produkty dostępne w sklepie objęte są gwarancją. Jeżeli po odebraniu przesyłki towar będzie posiadał wady techniczne lub zostanie uszkodzony mechanicznie podczas dostawy, prosimy o kontakt:

a) telefonicznie pod numerami: +48 537 246 153; +48 537 381 997
od poniedziałku do czwartku w godzinach od 9:00 do 17:00 w piątek od 8:00 do14:00

b) pocztą elektroniczną na adres e-mail: biuro@tkmodel.pl
c) pocztą na adres:

TK MODEL
ul. Kościuszki 134/119 50-440 Wrocław

7.2 Na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym klient może:
a) Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
b) Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
c) Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
d) Żądać usunięcia wady
7.3 Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres ul. Kościuszki 134/119 50-440 Wrocław.
7.4 Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail biuro@tkmodel.pl.
7.5 Reklamacje należy składać na adres e-mail: biuro@tkmodel.pl i rozpatrywane jest w ciągu 14 dni.
7.6 Sprzedawca odpowiada w sprawie reklamacji na adres e-mail Klienta podany w
zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Klienta sposób.
7.7 Przy braku satysfakcji klienta z wyników postępowania reklamacyjnego może on skorzystać m. in. z:
a) Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
b) Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
c) Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

8 Prawo do odstąpienia od umowy

8.1 Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży lub umowę o
świadczenie Usługi elektronicznej, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne
oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez
Konsumenta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres:

TK MODEL
ul. Kościuszki 134/119 50-440 Wrocław

lub drogą e-mail: biuro@tkmodel.pl

8.2 Termin 14 dniowy, w którym Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży lub umowy o
świadczenie Usługi elektronicznej, liczy się od dnia wydania Towaru w przypadku Umowy
sprzedaży, a gdy umowa dotyczy świadczenia Usługi elektronicznej – od dnia jej zawarcia.
8.3 W razie odstąpienia od umowy Umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie Usługi elektronicznej jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
8.4 Sprzedawca dokona zwrotu na wskazany przez Konsumenta numer rachunku bankowego lub w inny
wskazany przez Konsumenta sposób.

9 Dane osobowe

9.1Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca TK PROJEKT MARTIN TUCHOWSKI z siedzibą ul. Mielecka 18/4 53-402 Wrocław. W sprawach związanych danymi Klienta prosimy o kontakt pod adres e-mail: biuro@tkmodel.pl
9.2 Firma TK PROJEKT MARTIN TUCHOWSKI , ul. Mielecka 18, 53-402 Wrocław, NIP 8942951834 przetwarza dane osobowe klienta w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”).
9.3 Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
9.4 Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
9.5 Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, choć podanie określonych w
Regulaminie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia Umowy sprzedaży i skutkuje odmową zawarcia tejże umowy. Dane niezbędne do zawarcia Umowy sprzedaży określone są także każdorazowo na stronie internetowej Sklepu internetowego.
9.6 Klient ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofanie. Skorzystanie prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.7 Dane Klienta są przetwarzane w następujących celach:
a) Złożenie i realizacja zamówienia (realizacja umowy).
b) Sprzedaży produktów i usług oferowanych przez TK MODEL.
c) W celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes sklepu TK MODEL (art. 6 ust.1 lit. f RODO).
d) Wystawienie Faktur (księgowy program informatyczny).
e) Dane osobowe będą przetwarzane w środowisku informatycznym, co oznacza, że mogą być także tymczasowo przechowywane i przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poprawnego funkcjonowania systemów informatycznych, np. w związku z wykonywaniem kopii bezpieczeństwa, testami zmian w systemach informatycznych, wykrywania nieprawidłowości lub ochroną przed nadużyciami i atakami.
9.8 Dane Klienta mogą być przekazywane następującym podmiotom:
1 Firmom kurierskim i pocztowym, które będą dostarczać klientom przesyłki;
2 Biuru rachunkowo-księgowemu, obsługującemu firmę sprzedawcy.
3 Kancelariom prawnym, reprezentującym sprzedawcę.
4 Podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
9.9 W związku z przetwarzaniem danych osobowych, Klient ma prawo do
a) Żądania dostępu do dotyczących Państwa danych osobowych w celu sprostowania danych.
b) Żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
c) Usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania.
d) Wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych.
e) Przeniesienia Państwa danych osobowych.